JIŘÍ ADAMEC
FILOSOFICKÝ SEMINÁŘ
KATEDRA TEORIE





N E P Ř E H L É D N Ě T E


    Ukázkové modely testu z minulých let:
  • 60 otázek sestavených z aktuálně odpřednášených témat . . .
  • pro splnění = nejméně 45 správně zodpovězených otázek . . .
  • jednořádková odpověď vystihující obsah pojmu k oboru psychologie . . .
  • náhradní termíny bez omezení . . .
  • pro vstup do dalšího ročníku není povinné absolvovat test . . .
UKÁZKOVÝ MODEL TESTU - I. ROČNÍK:
  1. abulie
  2. archetypy
  3. druhá signální soustava
  4. myelinizace
  5. charakter
  6. psychické stavy
  7. empirická psychologie
  8. ontologie
  9. oligofrenie
  10. adolescent
  11. senium
  12. sensomotorický
  13. infantilita
  14. integrace
  15. neuróza
  16. latentní
  17. etiologie
  18. první signální soustava
  19. incest
  20. agrese
  1. homicidium
  2. hostilita
  3. viktimologie
  4. altruismus
  5. sociální role
  6. Wilhelm Wundt
  7. logopedie
  8. dyslexie
  9. ambivalentní
  10. psychopedie
  11. dysortografie
  12. surdopedie
  13. dysmůsie
  14. etopedie
  15. somatopedie
  16. dysgrafie
  17. ofthalmopedie
  18. terap. interview
  19. cíle psychoterapie
  20. asociace
  1. noetika
  2. sociální vztahy
  3. zoofilie
  4. forenzní psychologie
  5. suicidum
  6. psychoanalýsa
  7. puruša
  8. Aristotelés
  9. logos
  10. temperament
  11. „Léčba Schopenhauerem“: jméno autora knihy:
  12. zakladatelé kulturní neopsychoanalýsy - jména:
  13. jóga
  14. termín přenos a protipřenos do psychoanalýsy zavádí – jméno:
  15. obecná fysiologie studuje
  16. patologická fysiologie studuje
  17. synapse
  18. mediátory
  19. nootropika
  20. parietální lalok

UKÁZKOVÝ MODEL TESTU - II. ROČNÍK:
  1. occipitální lalok
  2. kognitiva
  3. likvor
  4. poruchy sex. preference
  5. sexuální disfunkce
  6. perzekuční blud
  7. unipolární
  8. rekurentní
  9. zvýšená sociabilita
  10. obsese
  11. hyperventilace
  12. histrionství
  13. psychostimulancia
  14. anxiolytika
  15. fobie
  16. antipsychotika
  17. stresor
  18. hypertenze
  19. apatie
  20. tachykardie
  1. oslabená kognice
  2. kompenzační úsilí
  3. depersonalisační syndrom
  4. diuretika
  5. stereotyp
  6. ment bulimie
  7. laxativa
  8. ritualisace
  9. mentální anorexie
  10. perfekcionismus
  11. anankasmus
  12. trichotilomanie
  13. John Locke
  14. euforie
  15. Rettův syndrom
  16. impulsivita
  17. adaptační syndrom
  18. parkinsonismus
  19. panika
  20. afekt
  1. manie
  2. nálady
  3. bipolární
  4. psychogenní
  5. somatogenní
  6. periodický
  7. insomnie
  8. viscerální
  9. endogenní
  10. „Já a obranné mechanismy“ – jméno aut. knihy:
  11. senzorické orgány
  12. parasomnie
  13. dyspareunie
  14. narkolepsie
  15. spánková apnoe
  16. myoklonus
  17. hodnoty normálního tlaku krve při průtoku levou horní končetinou:
  18. funkce frontálního laloku
  19. Brocovo centrum
  20. ego – dystonní / syntonní


 NEPOVINNÉ 
    TÉMATA ZÁVĚREČNÝCH PÍSEMNÝCH PRACÍ
  1. Speciálně pedagogické postupy při nápravě poruch učení.
  2. Vývojová psychologie a poruchy chování.
  3. Psychosexuální vývoj od narození po ranou dospělost.
  4. Sledování nozologických jednotek neurózy u vybraného dětského klienta.
  5. Hlavní body zdravého vývoje dětí v jednotlivých věkových stádiích.
  6. Psychologický popis dětského autismu.
  7. Současné trendy v dětské a adolescentní psychiatrii a psychoterapii.
  8. Deprivace – pohledy podle F. Koukolíka.
  9. Individuální psychologie a psychologie dítěte u Alfreda Adlera.
  10. S. Freud a jeho „Studie o hysterii“ v prvním svazku Sebraných spisů.
  11. Využití Freudova výkladu snů pro současnou psychoanalýsu.
  12. Freudova sexuální teorie a současný pohled na lidskou sexualitu.
  13. Celkový pohled na Freudovo učení o neurózách.
  14. Psychologické otázky incestu v knize S. Freuda „Totem a tabu“.
  15. Vývoj psychoanalýsy podle H. Širokého.
  16. Životopisná fakta utvářející hlubinnou psychologii C.G. Junga.
  17. Využití Jungovy typologie osobnosti v praxi. (I. svazek Vybraných spisů, kap. „Obecný popis typů“.)
  18. C.G. Jung o archetypu a kolektivním nevědomí.
  19. Jungovy postřehy z analýsy snů. (I. sv. Vyb. Sp.)
  20. Metodologické rozdíly v psychoterapeutické technice při práci s klientem, mezi Freudem a Jungem.
  21. Sociální psychologie v díle E. Fromma.
  22. Neurózy a psychosociální vývoj podle K. Horneyové.
  23. Dasensanalytický výklad osobnosti. Nad knihou M. Heideggera, „Bytí a čas“.
  24. Fenomenologická psychologie. Ed. Husserl v knize „Idea fenomenologie“.
  25. Přehled základních psychoterapeutických systémů.
  26. Yalomova skupinová psychoterapie.
  27. Skupinová psychoterapie a humanita při práci s klientem u Z. Kratochvíla.
  28. Manželská terapie podle Z. Kratochvíla.
  29. Hlavní znaky psychologie náboženství.
  30. Růst kriminality z pohledu soudní psychologie.
  31. Psychologické zpracovávání osobnosti pachatele.
  32. Obecná hlediska forenzní psychologie.
  33. Popis klinického obrazu vybrané duševní poruchy podle MKN.
  34. Emoční poruchy u jednotlivých úrovní mentální retardace.
  35. Násilí v rodinách – psychologické dopady.

    Poznámka - nepřehlédněte:
  1. Práce obsahuje nejméně deset stran v počítačové úpravě - běžného řádkování (1,5), písmem Times New Roman, velikost 12.
  2. Stránky jsou číslovány a na konci, jako samostatná příloha, je uveden seznam použité literatury - autor, název, rok vydání.
  3. Tématické okruhy jsou oddělovány do číslovaných kapitol, které na sebe navazují (všechny stránky jsou vyplněny textem - cca 32 řádků).
  4. Veškeré citáty jsou označeny uvozovkami a odkazem na dílo (autor - název - rok vydání) a stranu odkud byly vybrány, jako číslovaná poznámka pod čarou.
  5. Hodnotí se samostatnost při popisu jednotlivých problematik tj., volba vlastního slovníku.
  6. Práce, které byly rozeznány jako opsané a vydávané za vlastní dílo jsou vráceny.
  7. Zájemce o sepsání seminární práce seznámí přednášejícího s návrhem tématu nejpozději v únoru.
  8. Absolvent je z obsahu seminární práce ( kterou v jedné svázané kopii odevzdává ) prozkušován v červnu, v den předávání vysvědčení.
  9. Doporučuje se, ještě před vlastní zkouškou, konzultovat konečnou podobu textu.
Úvodní strana | Literatura | Testy a seminárky | Jiří Adamec
Tento obsah je chráněn autorským zákonem. Jiří Adamec © 2009